• L’exposició, que es podrà veure del 18 de juny al 30 de setembre, rememora el mític Circuit de Montjuïc, escenari d’alguns dels certàmens de l’automobilisme i del motociclisme més importants a nivell nacional i internacional.
• El traçat, de prop de quatre quilòmetres, combinava dos trams, un de lent i de descens tècnic, i un de ràpid. Exigia molt als corredors i alhora convertia l’esdeveniment esportiu en un gran espectacle natural. La seva proximitat al centre de la ciutat va facilitar l’èxit de públic.
El Castell de Montjuïc presenta un recorregut per la història del Circuit a través de les curses més emblemàtiques: Gran premi Internacional de Barcelona (anomenat més tard Gran Premi d’Espanya), Les 24 Hores de Montjuïc, les Fórmules 3, 2 i 1, curses que van ser organitzades per entitats com Moto Club de Barcelona, la Penya Rhin, El Reial Club de l’Automòbil de Catalunya i la Penya Motorista de Barcelona.
L’exposició, que es podrà veure del 18 de juny al 30 de setembre de 2015 a la sala 20 del pati d’armes del Castell de Montjuïc, recorda com va ser recorregut el circuit de la muntanya Màgica en sidecar, moto i cotxe de totes les cilindrades i models pels millors pilots del món, com ara Stanley Woods, Fernando Aranda, Ernesto Vidal, Joan Soler, Paco Godia, Emerson Fittipaldi, Jochen Mass, Tazio Nuvolari, Rolf Stommelen, Paco González, Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Mike Hailwood, Salvador Cañellas, José M. Busquets, Jackie Stewart, Benjamí “Min” Grau, Ángel Nieto i un llarg etcètera.
Les seves curses èpiques van convertir el Circuit de Montjuïc en un mite històric. Les curses eren de velocitat i resistència, però també hi hagué curses de caire solidari, curses amb una gran dosi d’espectacle i desfilades d’automòbils clàssics. Va ser actiu des de l’any 1932 fins al 1986, però va ser als anys seixanta quan realment va esdevenir important per a la història de la competició automobilística.
Les màquines evolucionaven paral·lelament al món de la indústria, i les velocitats que s’aconseguien, sobretot en els cotxes, comprometien seriosament la seguretat dels participants i el públic. La puixant indústria del motociclisme també és exemplificada a l’exposició amb una BULTACO 125 TSS aire 1965, de la Col·lecció d’Automòbils Salvador Claret. Aquest model és el que utilitzà Salvador Cañellas al Gran Premi d’Espanya de l’any 1968, moment en què es convertí en el primer pilot català campió també per primera vegada sobre una moto de manufactura catalana.
Finalment, s’ha volgut dedicar un espai en homenatge a qui fou un dels periodistes del motor més importants i qui dedicà molts anys a les curses de Montjuïc: Javier del Arco.