- Premsa Institut de Cultura de Barcelona – ICUB - https://premsaicub.bcn.cat -

El programa espais c arriba l’onzena edició

Des del curs 2015, espais c ha comptat amb la participació de 16 escoles, 41 artistes i 6 equips de mediació, consolidant-se com un programa de referència en la intersecció entre educació i creació contemporània

Tres espais c enceten el segon any de residència, donant continuïtat als processos artístics iniciats el 2024 a les escoles Els Porxos (amb Ricardo Cárdenas), Els Encants (amb Michael Lawton)  i Jacint Verdaguer (amb Març Rabal)

Dos centres educatius s’han incorporat a espais c en l’edició 2025-2026: l’Institut Escola Mestre Morera, que hi participa per primera vegada, i l’Escola Miralletes, que hi torna després d’edicions anteriors

Es consolida la participació de cinc centres d’art i agents culturals als equips de mediació del programa: Museu Tàpies, Fundació Suñol, HANGAR, Chiquita Room i Centre d’Art La Capella

El programa espais c es basa en la residència de llarga durada per part d’artistes en centres educatius, amb estades d’un any ampliables a dos. Cada artista disposa d’un espai de treball propi al centre, accessible set dies a la setmana, les vint-i-quatre hores del dia. L’objectiu principal és normalitzar la presència de la creació contemporània a les escoles i fomentar processos col·laboratius que vinculin alumnat, docents i artistes a partir de la pràctica artística.

espais c també vol transformar les relacions habituals entre centres educatius i centres culturals, posant en valor la dimensió cultural de l’escola i la dimensió educadora dels museus i espais d’art, alhora que fomenta el treball en xarxa i l’arrelament territorial.

Novetats de l’onzena edició (2025-2026)

espais c ha engegat la seva 11a edició amb el desplegament de cinc espais de residència artística en centres públics d’educació primària de Barcelona, amb l’acompanyament de les institucions artístiques vinculades al programa:

Dos dels centres educatius s’incorporen al programa en l’edició 2025-2026: l’Institut Escola Mestre Morera, que hi participa per primera vegada, i l’Escola Miralletes, que retorna després de participacions anteriors. Els altres tres centres -l’Escola Els Porxos, l’Escola dels Encants i l’Escola Jacint Verdaguer- es troben en el segon any de residència, donant continuïtat als processos artístics iniciats durant la passada edició passada.

En l’edició 2025-2026 es consolida la xarxa de mediació formada pel Museu Tàpies, la Fundació Suñol, HANGAR. Centre de producció i recerca artística, Chiquita Room i el Centre d’Art La Capella. Aquests equips seleccionen els artistes, acompanyen el desenvolupament dels processos i reforcen la relació entre cada escola i els espais de creació de la ciutat.

Una trajectòria consolidada

Des de la seva posada en marxa el curs 2015-2016, espais c ha comptat amb la participació de 16 escoles, 41 artistes i 6 equips de mediació, consolidant-se com un programa de referència en la intersecció entre educació i creació contemporània.

espais c és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona [1] i del Consorci d’Educació de Barcelona [2], creat conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona [3]. Des de 2021, la coordinació del programa és a càrrec d’EART [4].

Els centres educatius participants són seleccionats mitjançant la Convocatòria Unificada de Programes i Capacitació (CUPC) [5], promoguda pel Consorci d’Educació de Barcelona.

Més informació sobre el programa al blog d’espais c. [6]