Des del curs 2015, espais c ha comptat amb la participació de 16 escoles, 41 artistes i 6 equips de mediació, consolidant-se com un programa de referència en la intersecció entre educació i creació contemporània
Tres espais c enceten el segon any de residència, donant continuïtat als processos artístics iniciats el 2024 a les escoles Els Porxos (amb Ricardo Cárdenas), Els Encants (amb Michael Lawton) i Jacint Verdaguer (amb Març Rabal)
Dos centres educatius s’han incorporat a espais c en l’edició 2025-2026: l’Institut Escola Mestre Morera, que hi participa per primera vegada, i l’Escola Miralletes, que hi torna després d’edicions anteriors
Es consolida la participació de cinc centres d’art i agents culturals als equips de mediació del programa: Museu Tàpies, Fundació Suñol, HANGAR, Chiquita Room i Centre d’Art La Capella
El programa espais c es basa en la residència de llarga durada per part d’artistes en centres educatius, amb estades d’un any ampliables a dos. Cada artista disposa d’un espai de treball propi al centre, accessible set dies a la setmana, les vint-i-quatre hores del dia. L’objectiu principal és normalitzar la presència de la creació contemporània a les escoles i fomentar processos col·laboratius que vinculin alumnat, docents i artistes a partir de la pràctica artística.
espais c també vol transformar les relacions habituals entre centres educatius i centres culturals, posant en valor la dimensió cultural de l’escola i la dimensió educadora dels museus i espais d’art, alhora que fomenta el treball en xarxa i l’arrelament territorial.
Novetats de l’onzena edició (2025-2026)
espais c ha engegat la seva 11a edició amb el desplegament de cinc espais de residència artística en centres públics d’educació primària de Barcelona, amb l’acompanyament de les institucions artístiques vinculades al programa:
- Lorena Ruiz Pellicero, a l’espai c de l’Institut Escola Mestre Morera (Ciutat Meridiana, Nou Barris). Amb la mediació de la Fundació Suñol.
- Martina Manyà Vintró, a l’espai c de l’Escola Miralletes (El Camp de l’Arpa del Clot, Sant Martí). Amb la mediació del Museu Tàpies.
- Ricardo Cárdenas, a l’espai c de l’Escola Els Porxos (Sant Martí de Provençals). Amb la mediació d’HANGAR. Centre de producció i recerca artística.
- Michael Lawton, a l’espai c de l’Escola dels Encants (La Sagrada Família, Eixample). Amb la mediació del Centre d’Art La Capella.
- Març Rabal, a l’espai c de l’Escola Jacint Verdaguer (Poble Sec, Sants-Montjuïc). Amb la mediació de Chiquita Room.
Dos dels centres educatius s’incorporen al programa en l’edició 2025-2026: l’Institut Escola Mestre Morera, que hi participa per primera vegada, i l’Escola Miralletes, que retorna després de participacions anteriors. Els altres tres centres -l’Escola Els Porxos, l’Escola dels Encants i l’Escola Jacint Verdaguer- es troben en el segon any de residència, donant continuïtat als processos artístics iniciats durant la passada edició passada.
En l’edició 2025-2026 es consolida la xarxa de mediació formada pel Museu Tàpies, la Fundació Suñol, HANGAR. Centre de producció i recerca artística, Chiquita Room i el Centre d’Art La Capella. Aquests equips seleccionen els artistes, acompanyen el desenvolupament dels processos i reforcen la relació entre cada escola i els espais de creació de la ciutat.
Una trajectòria consolidada
Des de la seva posada en marxa el curs 2015-2016, espais c ha comptat amb la participació de 16 escoles, 41 artistes i 6 equips de mediació, consolidant-se com un programa de referència en la intersecció entre educació i creació contemporània.
espais c és un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i del Consorci d’Educació de Barcelona, creat conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Des de 2021, la coordinació del programa és a càrrec d’EART.
Els centres educatius participants són seleccionats mitjançant la Convocatòria Unificada de Programes i Capacitació (CUPC), promoguda pel Consorci d’Educació de Barcelona.
Més informació sobre el programa al blog d’espais c.
