La setena edició del festival, amb una durada de 24 dies, ha omplert teatres, centres cívics, carrers i espais singulars de 12 municipis de l’àrea metropolitana
Les més de 260 activitats programades han estat seguides per 47.100 espectadors sumant les funcions i activitats de sala (18037), de carrer (10522), educatives (2400), paral·leles (900) i de cinema (15100)
Un any més, el festival revalida la seva condició de cita de referència de la dansa arreu de l’Estat, a més de poderosa eina de divulgació entre públics molt diversos
El festival Dansa Metropolitana posa avui el punt final a la setena edició, amb les actuacions de María Pagés (Teatre Nacional de Catalunya) i Compagnie Olivier Dubois (Mercat de les Flors). Han estat 24 dies (dels quals quatre caps de setmana) de gran intensitat en escenaris de Badalona, Barcelona, Cornellà, El Prat, Esplugues, Granollers, L’Hospitalet, Sabadell, Sant Cugat, Santa Coloma, Terrassa i Viladecans. Teatres, centres cívics, carrers i espais singulars d’aquestes localitats han tornat a omplir-se de propostes d’estils molt diversos i adreçades a tot tipus d’espectadors. Un any més, el festival ha revalidat la seva condició de cita de referència de la dansa arreu de l’estat, a més de poderosa eina de divulgació entre els públics. El festival és l’única iniciativa cultural de dimensió metropolitana, amb el valor afegit de la suma d’esforços dels municipis que hi prenen part.
Enguany, Dansa Metropolitana ha presentat un total de 267 propostes: 144 funcions d’espectacles, 28 pel·lícules, 22 activitats paral·leles i 46 activitats educatives, que han tingut lloc a un total de 107 espais. Una programació que ha destacat per l’augment de la presència de grans propostes internacionals (19) i el focus posat en França, i amb 8 coproduccions que mantenen el compromís del festival de contribuir a donar suport al teixit local. L’activitat en viu, sumada a les propostes audiovisuals en cinemes i a la plataforma Filmin, ha aplegat un total de 47.100 espectadors.
L’assistència de públic als espectacles i activitats de sala ha augmentat en relació a les anteriors edicions. S’hi han ofert 71 passis a sala i 86 en espais no convencionals. Els grans equipaments escènics, com el Mercat de les Flors, Paral·lel 62 i el Teatre Nacional de Catalunya, han exhaurit entrades en la gran majoria de funcions; i quasi una vintena d’espectacles també han fet ple absolut a altres sales de l’àrea metropolitana. En conjunt, s’ha registrat una mitjana d’ocupació del 80% a les sales. L’acollida del públic ha estat igualment molt destacada per als espectacles familiars.
La dansa ha tornat a ocupar amb força aquest any els espais públics i singulars i a l’aire lliure de les ciutats amb propostes gratuïtes que han congregat en total 11472 espectadors a les 12 ciutats. Això ha sigut possible gràcies a una àmplia i diversa programació de carrer i al nou projecte Artèries, que ha posat l’accent en la dansa urbana, entès com a fenomen metropolità. Les danses urbanes han fet de fil conductor del festival i han servit tant per acostar la dansa a tota la ciutadania, com per celebrar el breakdance com esport olímpic.
En la programació d’enguany s’han ofert 22 activitats paral·leles amb col·loquis pre i post funció, conferències, tallers, masterclass, exposicions i taules rodones. Destaquen les converses al Mercat de les Flors amb Rachid Ouramdane, Olivier Dubois, Joaquin Collado i la Sidney Dance Company.
Com en edicions anteriors, la dansa s’ha pogut viure també al cinema, amb la projecció de grans produccions a les sales i a través de la plataforma Filmin, amb la curadoria de Choreoscope, que en conjunt han aplegat 15.100 espectadors.