Una trentena d’escultures de la col·lecció Bassat dialoguen amb les del Museu Frederic Marès
L’exposició reuneix obres d’artistes com Joan Miró, Henry Moore, Pablo Gargallo, Julio González o Eduardo Chillida, entre d’altres
En aquesta exposició convergeixen l’escultura i el col·leccionisme, els dos pilars de la identitat del Museu, a través del diàleg entre una col·lecció que abasta des de l’època antiga fins al segle XIX i una altra contemporania
El 18 de novembre s’obre al públic l’exposició Confluències. Escultura contemporània de la col·lecció Bassat, que transita per les sales del Museu Frederic Marès, on l’escultura contemporània de la col·lecció Bassat s’atura davant d’algunes de les obres medievals, del Renaixement, el barroc i el segle XIX, per establir-hi un seguit de confluències.
El verb “confluir” designa la unió entre dos rius, dos fluxos d’aigua que sumen els seus cursos respectius. I la voluntat de Confluències és precisament que el públic s’impliqui en el flux de les obres aparellades. D’una banda, es tracta d’una invitació a admirar vint-i-cinc confluències a través d’una trententa d’escultures de la col·lecció reunida per Carmen i Lluís Bassat, una de les més completes de Catalunya en el seu àmbit. Obres de dimensions abastables, la majoria creades al llarg del segle XX per artistes com Joan Miró, Henry Moore, Pablo Gargallo, Julio González, Eduardo Chillida, Josep Maria Subirachs, Manolo Valdés, Joan Brossa o Aurèlia Muñoz, i també, per escultors actius durant l’arrencada del segle actual. I de l’altra, el discurs expositiu ofereix noves lectures del Museu i alhora permet revisitar els gairebé mil anys que abasta el fons d’escultures reunides per Frederic Marès, també destacat escultor i “col·leccionista de col·leccions”.