La iniciativa fomenta els vincles entre artistes i alumnes i s’emmarca en l’estratègia municipal d’entrecreuar cultura i educació
espais c està impulsat pel Consorci d’Educació i l’Institut de Cultura de Barcelona amb la complicitat de Fabra i Coats: Centre d’art contemporani de Barcelona, Experimentem amb l’Art, HANGAR, la Fundació Antoni Tàpies i la Fundació Suñol
Des de principis d’aquest curs, tres escoles públiques de primària de Barcelona acullen l’espai de treball d’una artista. Durant dos anys, aquestes creadores podran entrar-hi i sortir-ne a voluntat, 24 hores al dia, set dies a la setmana. De l’altre costat, els infants tindran la porta oberta dels tallers (anomenats espai c) per seguir els processos de creació que s’hi portin a terme, amb l’objectiu que l’art s’incorpori d’una manera natural en el dia a dia del centre. La iniciativa, que s’engega de nou amb el format de programa pilot, és una evolució del projecte espais c, impulsat pel Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Cultura de Barcelona, que va ser ideat i posat en marxa el 2015 conjuntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona.
Actualment, la coordinació i mediació és a càrrec de Fabra i Coats: Centre d’art contemporani de Barcelona i Experimentem amb l’Art, amb la participació d’HANGAR, la Fundació Antoni Tàpies i la Fundació Suñol, com a centres associats a cada espai c. Durant aquesta edició pilot (2021-2023) hi participen tres escoles d’educació primària, seleccionades per mitjà de convocatòria pública, en el marc de la CUP (Convocatòria Unificada de Programes) que es realitza cada any. L’Institut Escola Eixample, l’Escola Sagarra i l’Institut Escola Arts han estat les tres escoles seleccionades per engegar el programa. Les tres artistes participants en aquesta nova edició són, respectivament, Regina Giménez (en cooperació amb Rafel G. Bianchi) amb la mediació de la Fundació Antoni Tàpies; Rosa Llop (amb la mediació d’HANGAR) i Neus Frigola (amb la mediació de la Fundació Suñol).
Dossier de premsa i material gràfic: