- Premsa Institut de Cultura de Barcelona – ICUB - https://premsaicub.bcn.cat -

‘Viu Montjuïc, el parc de la Cultura’ tanca la seva primera edició amb 30.000 participants

Durant aquest cap de setmana han tingut lloc més de 70 activitats que han comptat amb la participació de 22 equipaments de la muntanya 

Quan acabin les activitats de ‘Viu Montjuïc, el parc de la cultura’ es calcula que al voltant de 30.000 persones hauran participat a les propostes culturals i de lleure per a tots els públics organitzades per 22 equipaments de Montjuïc en col·laboració amb el Districte de Sants-Montjuïc, l’Institut de Cultura de Barcelona i la Direcció de Turisme i Indústries Creatives.

Durant el cap de setmana del 16 i 17 d’octubre han tingut lloc més de 70 activitats, la majoria de lliure accés, com ara itineraris guiats, intervencions participatives, jocs de pistes, concerts i espectacles de dansa i teatre. D’entre els equipaments, els que hauran tingut una major afluència de públic han estat el Castell de Montjuïc amb 10.000 visitants, Caixaforum amb més de 5.000, el MNAC amb més de 3.000, el Jardí Botànic amb gairebé 3.000 i la Fundació Joan Miró amb gairebé 1.500 visitants.

‘Viu Montjuïc, el parc de la cultura’ 

La d’aquest cap de setmana ha estat la primera edició d’aquest esdeveniment insòlit, que pretén fer-se un cop a l’any, i que forma part del Pla d’Actuació del Parc Montjuïc 2019-2029, un pla municipal que busca visibilitzar l’activitat cultural del Parc, i crear nous espais, usos compartits, i establir sinergies entre els equipaments, amb la voluntat de recuperar l’esperit de l’Exposició Internacional del 1929.

Barcelona necessita trobar nous espais de centralitat, i Montjuïc n’és un en potència. En un entorn relativament petit com és el Parc de Montjuïc es concentren cases de cultura punteres a la ciutat, fent programació simultània, capdavantera i complementària. A més, el Parc de Montjuïc és un dels grans pulmons urbans de la ciutat, amb una oferta única que combina espais forestals amb jardins temàtics, zones d’esbarjo, esportives i de serveis.

Amb la finalitat de donar a conèixer a tota la ciutadania la idiosincràsia del Parc de Montjuïc i de tots els equipaments que l’habiten, cadascuna d’aquestes institucions en col·laboració amb el Districte de Sants-Montjuïc i l’Institut de Cultura de Barcelona han dut a terme aquesta acció cultural conjunta adreçada especialment als veïns i veïnes de Barcelona. 

Una iniciativa coral

La iniciativa neix de la voluntat de coordinació dels diferents operadors culturals del parc i està coorganitzada, i finançada, pels mateixos equipaments, pel Districte de Sants-Montjuïc, l’Institut de Cultura de Barcelona i la Direcció de Turisme i Indústries Creatives, que a través de l’impost turístic, pretén impulsar iniciatives per millorar el lleure i gaudir d’un espai públic verd i cultural de qualitat dirigit especialment als veïns i veïnes de Barcelona.

Institucions promotores: Anella Olímpica – BSM, CaixaForum, Casa de la Premsa, Castell de Montjuïc, Cementiris de Barcelona, El Graner, Espai Bombers, Fundació Barcelona Olímpica, Fundació Joan Miró, Fundació Mies van der Rohe, Fundació Teatre Lliure, Institut Botànic, Institut del Teatre, Jardí Botànic, Jardí Botànic Històric, Mercat de les Flors, Museu d’Arqueologia de Catalunya, Museu Etnològic i de Cultures del Món, Museu Nacional d’Art de Catalunya, MUHBA Refugi 307, Poble Espanyol i Teatro de los Sentidos.

Amb la coorganització de: Districte de Sants-Montjuïc, Institut de Cultura de Barcelona i Direcció de Turisme i Indústries Creatives.

Dossier de premsa i material gràfic [1]