Barcelona Cultura

Institut de Cultura de Barcelona

Servei de Premsa
Les festes de la Mercè 2021 acomiaden quatre dies de programació amb 500 activitats i prop de 200.000 espectadors

Els espectacles han tingut una ocupació mitjana d’entre el 70 i el 80% i s’han desenvolupat sense incidències remarcables

La Cultura Popular, protagonista especial de les festes, ha pogut retrobar-se amb el públic en una jornada amb gran expectació ciutadana que va sumar prop de 60.000 espectadors

Els cinc concerts amb més públic han estat els d’Oques Grasses, Buhos, Stay Homas, Sofia Gabanna i Joana Serrat & The Great Canyoners

 

Les festes de la Mercè, que han commemorat enguany el seu 150è aniversari des que l’Ajuntament l’organitza, tanquen avui quatre dies d’activitat cultural a la ciutat amb un clar compromís de garantir l’accés a la cultura a tota la ciutadania. Malgrat proposar encara un programa d’activitats amb una logística allunyada del concepte de festa major, per causa de la situació sanitària, l’aposta de l’Ajuntament ha estat la de mantenir i reforçar els seus valors col·lectius i simbòlics. L’objectiu ha estat el de promoure un escenari de proximitat, en el marc d’una celebració sanitàriament segura, descentralitzada, i amb una aposta clara de posar en valor el talent local i l’escena cultural més cosmopolita. 

La Mercè s’erigeix de nou com la festa de la cultura per excel·lència i enguany ha tingut lloc en 23 escenaris repartits per 7 districtes, i un miler d’artistes participants. Quant a l’impacte que la festa ha tingut al teixit cultural, dels 3,8 milions d’euros del pressupost total el 45% s’ha destinat a la despesa artística i caixets, el 42% a serveis artístics i el 13% a mesures de protecció del protocol sanitari. 

El passat dijous, 23 de setembre, l’activista social i feminista, Custodia Moreno, donava el tret de sortida a la festa amb un pregó retransmès en directe per betevé que va registrar una audiència de 41.000 espectadors. Aquesta nit l’espectacle Piromusical clourà la festa amb un castell de focs descentralitzat; es podrà seguir en directe a través d’un programa especial retransmès per TV3, a partir de les 22 hores. 

 

La Mercè en xifres

Quant a les dades d’assistència, de les 100.000 reserves ofertades inicialment, per a aquelles activitats que requerien reserva prèvia, finalment es van poder ampliar fins a 110.000 arran de la nova resolució del Procicat, que va permetre l’augment dels aforaments de les activitats culturals fins a 4.000 persones. Atenent que les activitats d’enguany es reservaven per franges, i no per espectacles, el balanç final és de prop de 200.000 espectadors que han pogut gaudir de les 500 activitats programades, amb una ocupació mitjana d’entre el 70 i el 80%. 

En total, les activitats diürnes del festival MAC i Cultura Popular han recollit 120.000 assistents, 60.000 dels quals es van concentrar a la Diada de les Tradicions del Passeig de Gràcia, i les musicals desenvolupades a franja nocturna prop de 70.000. 

Prop de 50.000 persones han participat també en les jornades de portes obertes als equipaments museístics al llarg dels dies de festa.

El web de la Mercè ha acumulat un total de 4.668.109 pàgines vistes i les xarxes de cultura popular han aconseguit 27.830 visualitzacions de les activitats retransmeses a través dels seus canals i els de Barcelona Cultura.

Resum de públic

(Dades estimades, a falta de les xifres definitives d’avui diumenge)

 

Captura de Pantalla 2021-09-26 a les 16.25.57

 

El cartell de La Mercè, a casa

La il·lustradora Malika Favre va imaginar la Mercè com la reina de Barcelona i així la va plasmar al cartell de la festa d’enguany. La seva proposta ha tingut una gran acceptació ciutadana i han estat moltes les peticions rebudes per poder tenir-lo a casa. Des que el cartell es va fer públic, se n’han distribuït  prop de 25.000 unitats a través de diferents equipaments municipals de tots els districtes.

 

Etiquetes:


Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari.