L’Oficina Ciutadana de la Cultura és una de les accions que formen part del segon paquet de mesures municipals de suport al teixit cultural
En aquesta fase inicial oferirà assessorament directe sobre la convocatòria extraordinària de subvencions i ajuts municipals en el context actual derivat de la COVID-19 La implementació de serveis serà progressiva i per fases. Es preveu finalitzar el procés de transformació de l’espai el desembre de 2021 Demà dimarts, 2 de juny, obrirà portes l’Oficina Ciutadana de la Cultura, ubicada als baixos del Palau de la Virreina, on fins ara hi havia l’oficina Tiquet Rambles (La Rambla, 99). Es preveu enllestir completament la transformació d’aquest espai el setembre de 2021, però des d’aquest mes de juny ja s’hi oferirà atenció a les persones i entitats del teixit cultural de la ciutat. Aquesta oficina pretén ser un nou espai d’acollida per donar suport i assessorament al teixit cultural de la ciutat. Es preveu una implementació progressiva que transformarà la seva cartera de serveis i l’adaptarà a les necessitats del sector, però sense perdre l’atenció a la ciutadania que fins ara s’hi oferia, com ara la venda d’entrades, el servei de descomptes Lastminute per a espectacles o la informació sobre l’oferta cultural de Barcelona. Servei d’Assessorament a entitats del teixit cultural En aquesta fase inicial ja s’hi oferirà assessorament directe sobre la convocatòria extraordinària de subvencions i ajuts municipals en el context actual derivat de la COVID-19. Aquest servei es posarà en marxa durant el període de presentació de les sol·licituds d’aquesta convocatòria extraordinària. També es facilitarà, entre d’altres, atenció personalitzada sobre les mesures del pla de xoc activat per l’Ajuntament per fer-hi front. Més endavant s’ampliaran aquests serveis d’assessorament especialitzat. Servei amb cita prèvia Per adequar el funcionament de l’oficina a les recomanacions sanitàries per fer front a la covid-19, es posarà en marxa un servei de cita prèvia per tal que la ciutadania i entitats del teixit cultural puguin concertar dia i hora per a la seva visita a l’oficina. En el moment de l’obertura, i per raons sanitàries, l’oficina podrà atendre de forma simultània fins a un màxim de 4 persones per la qual cosa no es podrà accedir acompanyat a l’espai i s’haurà de fer la visita de forma individual. La cita prèvia s’haurà de concertar a través d’aquest formulari. Incorporació progressiva de serveis per fases En una segona fase es desenvoluparan les obres d’adequació de l’espai de l’oficina que es preveu enllestir-les el desembre de 2020. A principis de l’any vinent i fins al desembre de 2021 tindrà lloc una tercera fase que implicarà també la transformació del pati i altres serveis del Palau de la Virreina. Una intervenció que permetrà connectar més directament la Virreina amb la Rambla i convertir la porta d’entrada de l’Institut de Cultura de Barcelona en un veritable espai de trobada i acollida per al teixit cultural de la ciutat i la ciutadania. Horari de l’oficina L’horari genèric de l’oficina serà de dilluns a diumenge de 10 a 20.30 hores. Pel que fa al Servei d’Assessorament a persones i entitats del teixit cultural serà de dilluns a divendres de 10 a 20.30 hores i serà imprescindible haver concertat una cita prèvia per ser atès. |