Sala Aixelá (1959-1975) recorre la trajectòria de la botiga situada al número 13 de la rambla de Catalunya i que va ser pionera en la reconstrucció d’una modernitat interrompuda per la dictadura franquista. Sota la direcció del crític Josep Maria Casademont, va crear un model en què l’experimentació cultural convivia amb l’oferta comercial i va esdevenir punt de trobada i una plataforma de difusió per a la fotografia, el còmic, el cinema clàssic i independent i els corrents musicals d’avantguarda.
Daniela Ortiz (Cusco, 1985) presenta la seva primera revisió antològica a Esta tierra jamás serà fèrtil por haver parido colonos; trenta-un projectes realitzats durant els últims deu anys, que exploren la institucionalització de la violència contra les persones migrants, així com els processos de retirada de custòdia de menors per motius classistes, patriarcals i racistes.
L’exposició Gabinet Voula Papaioannou, organitzada en col·laboració amb el Museu Benaki d’Atenes i la Fundació Luis Seoane de la Corunya, és la primera que es fa sobre aquesta fotògrafa grega a l’Estat espanyol. L’obra de Voula Papaioannou (Làmia, 1898 – Atenes, 1990) s’ha inscrit dins de l’anomenada «fotografia humanitària» que va abundar a Europa durant els anys quaranta, entorn de la Segona Guerra Mundial.