– Els cinc projectes han seguit el programa d’incubació especialitzat en videojocs durant sis mesos en GameBCN, amb l’objectiu de minimitzar riscos en una fase de llançament al mercat professionalitzant els processos de desenvolupament i venda
Aquesta setmana se celebra el XIV Congrés internacional de videojocs i oci interactiu Gamelab Barcelona 2018. A la jornada d’ahir va tenir lloc la tercera edició del Demo Day GameBCN, on 5 equips van presentar els seus projectes en una sala plena amb més de 100 professionals del sector. El programa GameBCN és una iniciativa promoguda per l’Institut Català de les Empreses Culturals de la Generalitat de Catalunya (ICEC), l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i la incubadora corporativa de startups Península.
Els equips han presentat els seus projectes en el Demo Day amb un panell d’experts compost per Stephane Assadourian, fundador de Assassin ‘s Creed, Miguel García de Abylight i Juan de la Torre, de Sindiecate Arts. Aquests experts han valorat molt positivament els jocs presentats i han aportat la seva experiència i donat consells orientats a que siguin publicats amb èxit.
Aquests equips han estat allotjats durant 6 mesos a les instal·lacions del Canòdrom Parc de la Recerca Creativa, on han rebut formació i mentoria de prestigiosos experts de la indústria del videojoc provinents d’empreses referents en la indústria com King, Ubisoft o Steam. L’objectiu del programa, que està executat per la incubadora corporativa de startups Península, és professionalitzar els fluxos de desenvolupament dels equips i minimitzar els riscos de sortida al mercat dels videojocs.
Amb el Demo Day celebrat ahir, GameBCN dóna per tancada la seva tercera edició i des d’avui queden obertes les inscripcions per a la quarta, que també tindrà lloc al Canòdrom.
GameBCN, el programa d’incubació per als desenvolupadors de videojocs
GameBCN és el programa especialitzat en videojocs del Sud d’Europa, que ja va per la seva tercera edició i que ofereix la formació i mentoring necessaris per fer un llançament d’èxit al mercat. Els objectius són impulsar un programa de referència europeu per a la creació d’empreses, promoure la creació i el desenvolupament de noves empreses amb visió global, atreure talent que desenvolupi la seva iniciativa emprenedora a Barcelona i Catalunya i generar referents d’èxit internacional en emprenedoria.
El programa, que està dotat amb una beca de 7.200 € per equip, els aporta més de 140 hores per equip en formacions i mentories i l’organització d’esdeveniments mensuals i masterclasses que reuneixen a experts de l’ecosistema. També els permet participar en importants esdeveniments del sector, com iFEST, Game Developers Conference, Gamelab i Gamescom. Al finalitzar, els participants presenten els seus videojocs davant inversors i publishers al Demo Day.
Entre les tres edicions de GameBCN, un total de 21 equips de desenvolupament han tingut l’oportunitat de beneficiar-se del programa, com és el cas de Lince Works, que va llançar amb èxit el seu primer joc, Aragami, de la mà de Sony.
Els 5 videojocs del Demo Day
Endling (Barcelona). Aventura gràfica de desplaçament horitzontal per a PC, que segueix la història d’una guineu criada en captivitat tractant de sobreviure en la natura, en un futur distòpic on la sobreexplotació dels recursos naturals ha posat en perill la vida de la fauna.
Dungeons & Dancers (Barcelona). Joc de trencaclosques musical que posa a prova els reflexos del jugador en una divertidíssima barreja entre fantasia èpica i l’escena musical actual. Amb el seu personatge favorit, s’endinsarà en les Mixmorras, masmorres musicalment maleïdes, plenes de trampes rítmiques i enemics.
Oh My Godheads! (Barcelona). És un títol multijugador frenètic en què quatre jugadors esgrimeixen espases afilades, llancen pastissos explosius i celebren la mort dels seus enemics amb una gran compostura. Es pot triar entre una àmplia varietat de personatges per fer-se amb el cap i portar-la a la base mentre aquesta descarrega la seva ira sobre el jugador i els que l’envolten.
Rise of Titans (RoT) (Vilanova i la Geltrú). És un massive online TCG (Trading Card Game). Encarna als déus de l’antiguitat en un món d’éssers mitològics. Tres civilitzacions úniques i fins a 120 cartes col·leccionables per a personalitzar les baralles de cartes. Les habilitats especials de les criatures treuen partit al terreny, però es poden utilitzar encanteris per canviar l’entorn.
Robot 4Z (San Salvador – El Salvador). Joc de plataformes i trets cooperatiu 2D fins per a 4 jugadors. Cada jugador seleccionable juga un paper estratègic en el joc, ja sigui si és un tanc rebent tot el dany o un sanador que dóna suport als seus companys, el paper que jugui tindrà un impacte en l’experiència en general cada vegada que juguin. Hauran d’ajudar-se els uns als altres per tenir èxit en el joc.
Els promotors del Demo Day
L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) és un organisme del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya que assessora i acompanya les empreses i els professionals de la cultura dels diferents sectors: les arts escèniques, les arts visuals, l’audiovisual, la cultura digital, el llibre i la música, i posa a la seva disposició ajuts i eines de finançament, així com serveis per a la internacionalització, la capacitació empresarial i el desenvolupament de públics. A través de les seves accions, l’ICEC col·labora en la construcció d’un teixit cultural competitiu i de qualitat i fomenta, també, els hàbits de consum i la generació de públics.
L’Institut de Cultura de Barcelona va ser creat al 1996 per l’Ajuntament de la capital catalana amb l’objectiu de situar la cultura de la ciutat com un dels principals actius del seu desenvolupament i de la seva projecció, a través de la gestió dels equipaments i dels serveis culturals municipals, i promoure i facilitar l’emergència i la consolidació de les múltiples plataformes i projectes culturals d’iniciativa privada a la ciutat.
Peninsula – Serveis de Open Innovation e Incubació és una consultora d’innovació corporativa, amb un background únic, perfils sènior i experiència contrastada, tant en creació de startups com a corporate. Península ha realitzat programes d’incubació especialitzats en diferents àmbits. Sity, dut a terme per Aigües de Barcelona, GameBCN, promogut per l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, Reimagine Drone o StartingLab de la mà d’UPF o BTV Media Lab, són exemples de programes verticals orientats a corporacions i institucions.
El Canòdrom – Parc de Recerca Creativa és un espai d’innovació i emprenedoria cultural per al talent i les indústries creatives i culturals. Un espai al servei dels emprenedors culturals per convertir idees creatives en àmbits com les arts, la tecnologia i la ciència en nous serveis i productes. Un espai de referència per als creadors i la indústria. Un espai obert a la recerca i la creativitat. Un espai per a la ciutat i el ciutadà.