- Sis municipis metropolitans han programat durant 18 dies una cinquantena d’espectacles
- El festival s’ha obert a tots els espais i públics implicant escoles i centres de dansa popular de qualitat
- Les més de 100 funcions de dansa han tingut gairebé un 80% d’ocupació a les sales
Les ciutats de Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat i Santa Coloma de Gramenet han ofert aquestes dues setmanes més d’un centenar de funcions de dansa. La Quinzena, amb una programació excepcional de dansa en l’àmbit metropolità, ha nascut amb la voluntat de convertir-se en una cita anual de les arts del moviment, i vol créixer i implicar més ciutats en les properes edicions.
Durant 18 dies s’han representat una cinquantena d’espectacles a teatres, museus, vagons de metro o al carrer, donant a conèixer més de 300 grans artistes i nous talents, descobrint estils i tècniques, i també propostes participatives. La Quinzena s’ha obert a tots els espais i a tots els públics, implicant escoles i centres de dansa popular de qualitat, amb més de 1800 alumnes participant en projectes com Under9, Moving to motion, Tothom Balla i la Marató d’Escoles federades.
La Quinzena s’ha estès pel territori metropolità, programant espectacles de renom internacional i ajudant a la producció de noves creacions, pol·linitzant sis ciutats de l’Àrea Metropolitana, agermanades per la dansa. A falta de recollir les darreres xifres, es calcula que gairebé 30.000 persones han pogut veure durant dues setmanes, un borbolleig d’actuacions i d’activitats paral·leles.
L’espai públic, en dansa
Un dels principals objectius de La Quinzena ha estat portar la dansa a tots els indrets de l’Àrea Metropolitana. Amb l’espectacle dels Brodas Bro Under 9, unes 5.000 persones han gaudit de la dansa en el recorregut del metro, i amb la proposta d’Origami gairebé 4.500 espectadors i espectadores s’han apropat a la dansa en els carrers de les ciutats de forma gratuïta.
De la mateixa forma, durant el dissabte de clausura del festival gairebé 7.000 persones han gaudit de les diferents activitats realitzades: Territori dansa a L’Hospitalet, El carrer dansa i Estado de exilio a Santa Coloma, A tres bandes a Cornellà i La Diürna a Barcelona, a més de la proposta de dansa participativa Tothom Balla creada per Toni Mira en què les sis ciutats han ballat la mateixa coreografia a l’hora.
Dansa a les sales i gran acollida als espectacles familiars
La diversitat ha estat un dels trets distintius de La Quinzena: Clàssic, contemporani, flamenc, hiphop, jazz, musical, tradicional… Tots els estils de la dansa hi han trobat un espai i un públic. Gairebé 13.000 espectadors i espectadores han anat al teatre durant La Quinzena per veure dansa, el què ha suposat una ocupació de sales de gairebé el 80%.
Les principals sales de les ciutats han acollit espectacles de renom internacional i nacional. Les que han comptat amb un major suport del públic, han estat Two/Boléro del Ballet National de Marseille, Oskara de Kukai Dantza i IUanMI de Lali Ayguadé.
També s’ha de destacar el gran èxit que han tingut les propostes adreçades al públic familiar, com Quadres d’una exposició, del Centre de Dansa de Catalunya; Pinocchio, de la Jasmin Vardimon Company, o Viatge al centre de la Terra, de roseland Musical i Franc Aleu.