- Jaume Collboni: “Aquest acord, recollit a la Mesura de Govern de política audiovisual presentada al Plenari de gener, implica una aportació de l’ICUB de 237.500€ anuals i ha de servir per a complementar l’important esforç que actualment ja realitza betevé en matèria de producció i divulgació cultural”
- Per Sergi Vicente, director de betevé, “el conveni amb l’ICUB és una molt bona notícia per al sector audiovisual i reforça el nostre compromís històric amb la cultura”
La promoció de la cultura en totes les seves manifestacions ocupa una part central en el nou conveni marc que han signat el Tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, i el director de betevé, Sergi Vicente. Aquesta nova línia d’actuació, fruit de la Mesura de Govern de política audiovisual presentada al Plenari de gener, reforça el paper de betevé com a agent cultural i contempla quatre grans objectius:
- Coproduir un programa dedicat al món literari i al foment de la lectura.
- Ampliar i consolidar el programa Tub d’assaig com una plataforma per donar visibilitat als joves creadors audiovisuals.
- Elaborar, de mutu acord, amb altres televisions públiques locals, una agenda cultural metropolitana.
- Gravar, emetre i comunicar àmpliament les activitats culturals més destacades que es produeixen als barris de la ciutat.
Aquestes mesures reforcen el paper de betevé com a agent cultural en la mesura que, a més d’impulsar produccions audiovisuals alternatives realitzades per creadors emergents, consolidarà la total cobertura a la Cavalcada de Reis i de les festes de la Mercè a través de tots els canals de l’ens públic (televisió, ràdio i internet). Un acord, en paraules del tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, “que ha de servir per a complementar l’important esforç que actualment ja realitza betevé en matèria de producció i divulgació cultural”.
Per la seva banda, Sergi Vicente declara: “El conveni amb l’ICUB és una molt bona notícia per al sector audiovisual i reforça el nostre compromís històric amb la cultura. Mentre tothom qüestiona el desert de continguts culturals als mitjans de comunicació públics, betevé porta anys programant cultura en prime time. Hem de celebrar que des del govern es reconegui aquesta aposta estratègica de ciutat i hi contribueixi amb més pressupost per a continguts com Tube d’Assaig, el nostre circuit per a joves creadors audiovisuals, o Rius de Tinta, la nova aposta transmèdia de betevé, que vam estrenar dilluns”.
El cost de l’esmentada programació cultural de betevé serà de 647.500 euros, dels quals 237.500 euros seran aportació de l’Institut de Cultura en el compliment de la Mesura de Govern de política audiovisual.