Barcelona Cultura

Institut de Cultura de Barcelona

Servei de Premsa
La Virreina Centre de la Imatge obre una línia editorial vinculada al seu projecte expositiu

– En el marc de les dues exposicions que van donar el tret de sortida a la nova etapa de La Virreina Centre de la Imatge, amb Valentín Roma al capdavant, s’acaben d’editar els llibres Biografies, d’Alexander Kluge, i L’hora dels monstres, de María Moreno, Alan Pauls, César Aira i Patricio Pron

– Més de 12.400 persones ja han visitat les exposicions L’hora dels monstres i Alexander Kluge. Jardins de cooperació, inaugurades el passat mes de novembre i vinculades a aquesta proposta editorial, que es prorrogaran fins el diumenge 5 de març

La Virreina Centre de la Imatge ha obert una línia editorial pròpia que es vincula a exposicions, seminaris i línies d’investigació. Aquesta proposta vol sortir dels contorns de l’edició museogràfica, introduint-los de ple a la bibliografia sobre literatura, filosofia, arquitectura, història i crítica de la fotografia o del disseny. Dins d’aquest projecte, i en el marc de les dues exposicions que ara es prorroguen, s’acaben d’editar els llibres Biografies, d’Alexander Kluge, i Copi. L’hora dels monstres de María Moreno, Alan Pauls, César Aira i Patricio Pron.

Les dues exposicions que actualment es poden visitar, Copi. L’hora dels monstres i Alexander Kluge. Jardins de cooperació a La Virreina Centre de la Imatge (La Rambla, 99) es prorrogaran fins el diumenge 5 de març. Des de la seva inauguració, el passat 4 de novembre, la mostra ha estat visitada per més de 12.400 persones.

Alexander Kluge. Jardins de Cooperació, comissariada pel mateix director de La Virreina Centre de la Imatge, Valentín Roma, juntament amb Neus Moyano i Gillermo Zuaznabar, ha estat la primera mostra dedicada a Alexander Kluge a l’Estat espanyol i l’única retrospectiva de caràcter museogràfic que ha revisat el conjunt de la seva obra en l’àmbit internacional.

Copi. L’hora dels monstres, comissariada per Patricio Pron, constitueix la primera presentació museogràfica de l’obra de Copi (Raúl Damonte Botana, Buenos Aires 1939 – París, 1987) a l’Estat espanyol i la més completa revisió de la seva trajectòria com a dibuixant gràfic realitzada fins a dia d’avui en el context internacional.

Una altra de les línies de treball que es va posar en marxa a la tardor dins el nou projecte de La Virreina Centre de la Imatge, situa la investigació artística en el centre neuràlgic de les seves responsabilitats. En aquesta direcció, s’ha obert un capítol de col·laboració, producció i difusió de projectes a curt, mig i llarg termini amb l’objectiu d’encaminar La Virreina Centre de la Imatge cap a usos crítics col·lectivitzats, tot incorporant el temps característic de la investigació, donant visibilitat a processos patrimonials i comunitaris complexos i, finalment, destinant recursos públics a la seva sostenibilitat.

Amb aquesta intenció, La Virreina Centre de la Imatge ha construït quatre plataformes de producció d’imaginari social que intenten crear diversos fronts d’estudi i acció compartida per tal de re-connectar el centre amb aquelles iniciatives ciutadanes generadores de cultura visual i experiència política a Barcelona. Les línies d’investigació s’han identificat com Documental social participatiu; Laboratori d’aprenentatge comunitari; Topografies de la discrepància urbana; i Patrimoni i usos de la cultura visual.

Dins el marc d’aquesta línia de treball d’investigació artística, avui dimarts, 24 de gener, a les 19 h. a la Virreina LAB del Palau de la Virreina (La Rambla, 99) tindrà lloc a la presentació d’un dels projectes que s’ha portat a terme, Apologia/Antologia: Recorreguts pel vídeo en el context espanyol, un projecte editorial realitzat per La Virreina Centre de la Imatge en col·laboració amb Hamaca. A l’acte hi participaran Aimar Arriola, Eugeni Bonet, Eli Lloveras, Nicolas Malevé, Neus Miró i Arturo/fito Rodríguez.

 

Trobareu més informació en aquest enllaç.

Etiquetes:


Els continguts d'aquest web estan subjectes a una llicència de Creative Commons si no s'indica el contrari.