– El tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, anuncia una inversió de 300.000€ que permetrà obrir l’espai de Montjuïc i programar-hi espectacles i concerts.
– La dotació pressupostària prové de l’impost sobre estades en establiments turístics (IEET).
– Aquest és un compromís polític del regidor, anunciat a la conferència Trencant els Murs el passat mes de setembre al Mercat de les Flors.
L’amfiteatre Grec obrirà les seves portes aquest més d’agost. I ho farà per programar una oferta artística de qualitat. Així ho ha anunciat avui el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni. Per fer-ho possible l’ajuntament de Barcelona invertirà 300.000€ que provenen del Fons de Foment del Turisme de la Generalitat i permetran posar a l’abast dels visitants i dels barcelonins una programació artística homologable a la de qualsevol ciutat del món de les nostres característiques en un dels espais més emblemàtics de la ciutat. La inversió va ser aprovada l’1 de desembre per la Comissió de Govern.
L’objectiu és mantenir el pols cultural de la ciutat durant el mes d’agost amb la voluntat d’emfatitzar aquest vessant en la projecció internacional de la ciutat. Es preveu que la programació comenci l’1 d’agost i s’allargui fins el 3 de setembre. La gestió serà privada, s’adjudicarà mitjançant concurs públic de cessió de l’amfiteatre que està previst convocar el mes de gener. L’adjudicatari podrà ser una empresa, una cooperativa o un grup d’empreses (sempre que garanteixin la unitat de programació i de gestió).
Aquesta iniciativa dóna resposta a la intenció expressada a la mesura número 20 del manifest polític de Collboni: “Recuperar per a la ciutat, i en bona part per al sector cultural, la taxa turística que s’aplica a les pernoctacions hoteleres. Aquest fons haurà de permetre endegar un conjunt de programes que donin a la cultura el protagonisme que mereix en l’evolució del turisme a Barcelona. Un fons que es destinarà, entre d’altres coses, a obrir l’amfiteatre el mes d’agost amb una oferta internacional”.