Divendres, 25 de setembre a les 9.30h s’inaugura al Disseny Hub Barcelona (Plaça de les Glòries, 37) la 39a edició del Cineposium 2015, impulsada per l’AFCI, l’Associació Internacional de Film Commissioners amb seu a Los Angeles (EUA), que s’allargarà tres dies, fins el 26 de setembre i reunirà a Barcelona gestors territorials de rodatges d’arreu del món. En aquesta edició, el Cineposium compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Barcelona, a través de la Barcelona Film Commission i Barcelona Turisme.
A la sessió d’obertura hi participaran Berta Sureda, Comissionada de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, i Kevin Clark, director de l’AFCI. Posteriorment, tindrà lloc la taula “Barcelona Project: Cites i la relació amb la ciutat” amb Carles Sala, director de Barcelona Capital de l’ICUB; Ivan Mercadé, cap de desenvolupament d’Arca Audiovisual (Filmax); i Joan Sol, coordinador de continguts de ficció de Televisió de Catalunya.
Entre el 24 i el 26 de setembre, el Cineposium centrarà tots els seus continguts en l’anàlisi i la reflexió entorn el cinema i el turisme per treballar les sinèrgies i estratègies que han de teixir els gestors territorials de rodatges (film commissioners) i la indústria audiovisual i la turística, per tal d’impulsar-se mútuament i generar continguts i visitants de qualitat.
Irlanda i la sèrie Joc de Trons, el mètode Disney, Barcelona i la sèrie de televisió Cites… són alguns dels temes de l’edició d’enguany, que tractaran la repercussió en l’atracció de visitants als territoris, així com el seu impacte sobre l’economia local.
Ponents com Mara Mikialian, d’HBO – Joc de Trons o Mary Ann Hughes,Vicepresidenta de Producció de The Walt Disney Company analitzaran i presentaran els més recents casos d’èxit pel que fa al turisme induït pel sector audiovisual, tant el generat de forma imprevista i espontània, com el resultant d’autèntiques estratègies de màrqueting.